Obtinerea certificatului de cazier fiscal 2016

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Cazierul fiscal reprezintă un mijloc de evidenţă şi urmărire a respectării disciplinei fiscale, contabile şi financiare de către contribuabili, în care se ţine evidenţa persoanelor fizice, juridice şi a entităţilor fără personalitate juridică care au săvârşit fapte sancţionate de legile fiscale, contabile, vamale şi de cele care privesc disciplina financiară

Certificatul de cazier fiscal este documentul emis de către organele ANAF la cererea contribuabilului (persoană fizică/juridică) prin care se atestă dacă persoana ARE sau NU ARE fapte înscrise în cazierul fiscal.

Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie în următoarele situaţii:

  1. la înfiinţarea societăţilor, a societăţilor cooperative, a cooperativelor agricole şi a entităţilor fără personalitate juridică, de către asociaţi, acţionari, membri şi reprezentanţii legali sau desemnaţi;
  2. la solicitarea înscrierii asociaţiilor şi fundaţiilor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de către asociaţii sau membrii fondatori ai acestora, după caz, de către aceştia;
  3. la autorizarea exercitării unei activităţi independente de către solicitanţi;
  4. la cesiunea ori înstrăinarea sub orice formă a părţilor sociale sau a acţiunilor, de către noii asociaţi, acţionari sau membri;
  5. la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi la cooptarea de noi asociaţi, acţionari sau membri cu prilejul efectuării majorării de capital social de către noii reprezentanţi legali, asociaţi, acţionari sau membri;
  6. la numirea de noi reprezentanţi legali, precum şi în cazul cooptării unor noi membri în asociaţii şi fundaţii, atunci când aceştia dobândesc şi calitatea de reprezentanţi legali ai persoanei juridice deja înregistrate, de către aceştia;
  7. în alte cazuri prevăzute de lege.

Obtinerea cetrificatului de cazier fiscal de catre contribuabili persoane fizice

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, în cazul contribuabililor persoane fizice se depune la orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, personal sau de reprezentantul legal/împuternicitul acestuia pe bază de procură autentică/împuternicire avocaţială, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

Documente necesare:

– cerere tip, se distribuie gratuit – formularul 502 , (se depune personal sau prin reprezentant)

– actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, după caz (original şi copie);

– procură autentică sau împuternicire avocaţială, în cazul în care cererea nu se depune personal, ci

prin reprezentant;

Obtinerea cetrificatului de cazier fiscal de catre contibuabili persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal în cazul contribuabililor persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică se depune la orice organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului, de către reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe bază de mandat întocmit conform legii. În cazul depunerii cererii de către reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligaţia de a prezenta documente care să ateste calitatea de reprezentant legal.

Documente necesare persoane juridice:

– cerere tip, se distribuie gratuit – formularul 502 , (se depune de către reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe bază de mandat);

– documentul care atestă numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) şi certificatul de înregistrare;

-actul de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al reprezentantului pe bază de mandat, după caz, (original şi copie);

-împuternicirea, în cazul în care cererea se depune prin reprezentant ;

Documente necesare  entitati fara personalitate juridica:

-cerere tip, se distribuie gratuit – formularul 502 , (cererea se depune de către unul din asociaţi, pe baza împuternicirii date de ceilalţi asociaţi sau de reprezentantul acestora)

-actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe bază de mandat, după caz, (original şi copie);

– împuternicirea data asociatului desemnat de ceilalţi asociaţi;

-împuternicirea, în cazul în care cererea se depune prin reprezentant ;

Valabilitatea certificatului

Certificatul de cazier fiscal este valabil 30 de zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat.

Termen de eliberare

Eliberarea certificatului de cazier fiscal se face de îndată de către organul fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

Certificatul de cazier fiscal se eliberează contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe bază de mandat.

Certificatul de cazier fiscal se emite în scris, pe suport hârtie sau în formă electronică. Certificatul de cazier fiscal emis în formă electronică se comunică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă prevăzute de Codul de procedură fiscală ori de câte ori contribuabilul a optat pentru această modalitate de emitere şi de comunicare.

 

 

Articole similare